Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności

XxY

rodzicuonet

23 listopada 2013 na Turbacz

W listopadowy, chłodny poranek w licznym gronie pojawiliśmy się na spowitym ciemnością szkolnym parkingu.Punktualnie o siódmej wyruszyliśmy na jubileuszową – czterdziestą wycieczkę SKKT pod opieką aktualnego jej opiekuna.Trasa naszej wędrówki wiodła z Koninek, krótkim ale stromym szlakiem przez Czoło Turbacza. Widoki z gorczańskich polan mogliśmy podziwiać tylko na tablicach umieszczonych w punktach widokowych. Świat szczelnie spowijały mgły.

Na wychodni skalnej Czoła Turbacza odnaleźliśmy tajemne napisy pozostawione tu przez konfederatów barskich. Na środku polany stoi Ołtarz Papieski upamiętniający pierwszą mszę sprawowaną przodem do wiernych przez Karola Wojtyłę. W schronisku pod Turbaczem spróbowaliśmy słynnej zupy czosnkowej, a zbieracze punktów do GOT podbili pieczątki w swoich książeczkach. Na szczycie Turbacza 1310m n.p.m zameldowaliśmy się już po raz trzeci. Znamy już Turbacz w deszczu, nocą i we mgle. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do obserwatorium astronomicznego na Suhorze. Tu w warunkach sprzyjających obserwacji prowadzi się badania kosmosu. Mogliśmy zobaczyć teleskop, poznać tajniki pracy astronoma i ogrzać się nieco w ciepłym wnętrzu. Dziękuję Panu prof. Sławomirowi Fickowi za pomysł wycieczki i sprawowanie opieki nad jej uczestnikami. Pozdrawiam wszystkich miłośników SKKT i zapraszam do udziału w poznawaniu gór.