Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności

rodzicuonet

IV SPOTKANIE KATOLICKIEJ MŁODZIEŻY POLSKI I CHORWACJI

IMG 1239

"Będziemy zwiedzać Chorwację!" - Zapowiedział Ksiądz Adam. Po naszych twarzach przemknęły nieśmiałe uśmiechy. Rozmarzyliśmy się... Każdy wyobrażał sobie piękne widoki, cudowną pogodę, morze, plażę...o czasie wolnym od zajęć szkolnych już nie wspomnę! Oczywiście - kochamy szkołę..., ale wiadomo, że kocha się bardziej, gdy się zatęskni.

Mieszkaliśmy w hostelu Sveti Križ w miejscowości Kaštel Štafilić. Zwiedziliśmy między innymi Trogir, Split oraz wyspę Čiovo. Naszymi przewodnikami byli bracia dominikanie z ojcem Petarem na czele. Jako grupa wadowicko-krakowsko-góralsko-chorwacka świetnie dogadywaliśmy się po angielsku, pomagając sobie w trudnych sytuacjach rękami, ale najważniejsze, że się udało! Wspólne Msze święte (dwujęzyczne) pokazały nam, że mimo różnic, wiele nas łączy. Śpiewanie słynnej "Barki" - jednocześnie w dwóch językach - sprawiło, że na nowo odkryliśmy moc słów ulubionej piosenki naszego wspólnego papieża Jana Pawła II.

Trudno opisać wszystko, co zrobiło na nas wrażenie, bo było tego naprawdę mnóstwo! Cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w tym spotkaniu. Każdy wyciągnął z niego coś dla siebie. Cudowne wspomnienia pozostaną z nami na zawsze, a w naszej pamięci jeszcze długo będą trwały pewne utwory disco polo, które królowały w autobusie i nie tylko…