logo ok1

srebrneLiceum2016

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza,

że I Liceum Ogólnokształcące

im. Marcina Wadowity w Wadowicach jest wśród 500 najlepszych liceów

w Polsce sklasyfikowanych

w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych

PERSPEKTYWY 2016

i przysługuje mu tytuł

"Srebrnej Szkoły 2016"

maratonplywacki

herb1

uonet

Dziennik elektroniczny podręcznik dla użytkownika

bip

wirtualny

lowadowice1

comenius1

pnwm1

20 WRZEŚNIA 2014 NA ĆWILIN

20 września 2014 rozpoczęliśmy kolejny sezon turystyczny wycieczką na Ćwilin (1072m n.p.m.) Trasa prowadziła długim i łagodnym podejściem z Mszany Dolnej. Na szczycie posiedzieliśmy przy ognisku, żartując, wspominając poprzednie wyjazdy i planując górskie eskapady. Schodziliśmy ostrym zejściem na przełęcz w Gruszowcu. W drodze powrotnej skosztowaliśmy pysznych lodów u Potoczka.
Dla uczestników zbierających punkty do GOTu przygotowałem poniższe zestawienie. Na jednym ze zdjęć przedstawiam zestaw startowy dla tych, którzy chcieliby zacząć przygodę z Górską Odznaką Turystyczną.

Wypełniamy książeczkę wg wzoru:
grupa górska BZ.06
Mszana Dolna – Ćwilin 16pkt
Ćwilin – Przeł. Gruszowiec 2pkt

Z turystycznym pozdrowieniem – opiekun SKKT – R.Cmunt.

Lackowa II - 22 - 23 marca 2014 roku

Beskid Niski – sercu bliski! Dlatego znowu pojechaliśmy w tej piękny rejon gdzie cisza miesza się z szumem traw, historię opisują cerkwi banie, gdzie rzeki regulują bobry, a drewniane łemkowskie chaty kryją się w cieniu gór.

Pierwsza była Lipnica Murowana. Wieś znana z tradycji najdłuższych palm wielkanocnych, miejsca urodzenia świetego Szymona, którego relikwie znajdują się w Bazylice w Wadowicach, oraz drewnianego kościółka św. Leonarda, który zwiedziliśmy. Świątynia ta wpisana jest na listę UNESCO. Zbudowana jest z modrzewiowego drewna na zrąb, w środku pokryta starymi polichromiami, ołtarz umocowany jest do tysiącletniego pogańskiego słupa z wyrzeźbioną głową Światowida. W lipcu 1997 roku wystąpiła z brzegów rzeka Uszwica i zalała kościół do wysokości 1,5m. Uszkodzeniu uległa konstrukcja kościoła i cenne malowidła.

IMG 6167 IMG 6172
Kościól pw Św. Leonarda

Polichromia na ścianie wewnątrz kościoła.
Anioł i diabeł spierają się o duszę umarłego.

Czytaj więcej...

Rusza wyprawa w ramach SKKT !!!

'W góry, w góry miły bracie! Tam swoboda czeka na Cię!".

Już jutro, tj. 22 marca, rusza kolejna wyprawa SKKT (tym razem dwudniowa).  Celem naszym jest

LACKOWA w Beskidzie Niskim.

LACKOWA 997m n.p.m. to najwyższy szczyt polskiej części Beskidu Niskiego, jeden z dziewięciu zaliczanych do Korony Beskidów.  Po stronie słowackiej jest nieco wyższy szczyt Busov 1002m. n.p.m. Jeśli warunki pogodowe pozwolą pójdziemy pieszo w stronę Wysowej.  Tam skorzystamy z błogiego relaksu w nowym, pięknym Aquaparku. Wieczorem w miejscu noclegu – Dom Wczasowy – Cztery Pory Roku – na kolację będzie domowa pizza.

JEŚLI POWITANIE WIOSNY 2014, TO TYLKO W GÓRACH I TYLKO Z SKKT !!!

Jubileusz 40tej wycieczki SKKT

Jubileusz 40tej wycieczki SKKT !!!logo skkt

Jak to było?

Wspomnijmy 40 wycieczek SKKT raz jeszcze.

23 listopada 2013 na Turbacz

W listopadowy, chłodny poranek w licznym gronie pojawiliśmy się na spowitym ciemnością szkolnym parkingu.Punktualnie o siódmej wyruszyliśmy na jubileuszową – czterdziestą wycieczkę SKKT pod opieką aktualnego jej opiekuna.Trasa naszej wędrówki wiodła z Koninek, krótkim ale stromym szlakiem przez Czoło Turbacza. Widoki z gorczańskich polan mogliśmy podziwiać tylko na tablicach umieszczonych w punktach widokowych. Świat szczelnie spowijały mgły.

26 października 2013 - marsz na orientację

26 października rozpoczęliśmy udziałem w kolejnej edycji Andrychowskiej Imprezy na Orientację. Tym razem wystartowały cztery zespoły z naszej szkoły. Wszelkie informacje z tej sympatycznej imprezy znajdziesz na stronie zssinwald.com.pl w zakładce andino. Kolejne marsze w lutym, kwietniu i czerwcu. Do zobaczenia.

mgr Rafał Cmunt - opiekun SKKT

12 października 2013 na Wysoką

Wybraliśmy się w Małe Pieniny, na najwyższy szczyt - Wysoką 1050m n.p.m. Pogoda dopisała. Do społeczności SKKT znowu dołączyła spora grupa nowych sympatyków. SKKT łąąąąąączy:) Mieliśmy okazję przyglądać się pracy pasterzy z wielkim stadem owiec. W bacówce można było kupić pyszny i prawdziwy, czyli z owczego mleka oscypek. Był test krajoznawczy z pieknymi nagrodami w postaci map turystycznych. Były też pyszne lody w Krościenku.

Dla wszystkich, którzy zdobywają Koronę Beskidów była to góra dziesiąta, niezbędna do uzyskania odznaki PTTK. Chociaż, Wysoka leży w Pieninach - nie w Beskidach - ale jak trzeba to trzeba... Z turystycznym pozdrowieniem