Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo
ROZUMIEM

plan

 

logo ok1

 

 herb1

bip

 

cke

pobrane

1632216501

 logo szk pam

fb1

 

zwolnien

 

logowanie

 esa_ose.jpg

 

XxY

 

rodzicuonet

MARKETING I ZARZĄDZANIE MAJĄ W MAŁYM PALCU

1

 

Jak zrobić najlepsze zajęcia z przedsiębiorczości? Wiedzą to uczniowie I LO im. M. Wadowity w Wadowicach - Łukasz Korzeniowski, Michał Góra i Szymon Dyrcz, którzy w konkursie organizowanym przez Studenckie Forum Business Center Club dotarli do finału ogólnopolskiego, gdzie pokazali, na co ich stać. 

Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości to nie jest zwykły konkurs, gdzie sama wiedza wystarcza, by osiągnąć sukces. W NZP trzeba być niezwykle kreatywnym i pomysłowym; przydaje się też umiejętność szybkiego oraz logicznego myślenia. Rywalizacja na każdym z trzech etapów opiera się na rozwiązaniu „case study” z zakresu zarządzania i marketingu.
Na etapie szkolnym drużyny musiały opracować m.in. strukturę podziału pracy WBS czy narysować wykres Ganta (co okazało się szczególnie trudnym zadaniem). Następnie zespoły kwalifikowano do zawodów wojewódzkich. W tym roku region krakowski SF BCC wyjątkowo tego etapu nie przeprowadził, a nasza drużyna została bezpośrednio promowana do etapu - jako jedyny reprezentant województwa.
Finał konkursu odbył się 27.04.2018 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Podczas tych zmagań nasi uczniowie musieli opracować metody współpracy regionalnego oddziału banku ze SF BCC, opierając się przy tym na strategii STP (segmentacji rynku i wyboru najkorzystniejszych grup docelowych), strategii CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) czy analizie SWOT. Merytoryczna wiedza z zasad działania powyższych metod była podstawą do opracowania tematu, jednak najistotniejsze było to, w jaki sposób to, co opisano w podręcznikach do marketingu zostało przełożone na realia stawiane przed zawodnikami w „case study”. Sama bowiem znajomość formułek czy elementów np. strategii STP nie wystarczała - trzeba było jednak na jej podstawie stworzyć taką koncepcję współpracy, która w rzeczywistości mogłaby prawidłowo funkcjonować.
Elementem zawodów ogólnopolskich była też prezentacja opracowanych wcześniej case’ów. W ciągu 5 minut należało jak najlepiej “sprzedać” swoje pomysły jury, które było wymagające i wychwytywało wszelkie nieścisłości w projektach drużyn. W skład kapituły konkursowej weszli: Tomasz Musiałowski - Przewodniczący Regionu Wrocław Fundacji Studenckie Forum Business Centre Club, dr Mikołaj Klimczak – adiunkt w katedrze Mikroekonomii i Ekonomii Instytucjonalnej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Michał Rybka - Wiceprezes klubu 1st Million Toastmasters we Wrocławiu.

3

Zespół z I LO im. M. Wadowity zajął w finale konkursu Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości III miejsce, niewiele tylko przegrywając z kolegami z Łodzi i Kielc. To ogromny sukces uczniów “Gimpla”, którzy w “niesztampowym" konkursie pokazali swą siłę. Opiekunem zawodników była mgr Joanna Kołodziejczyk-Niemczak. 

2