Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności

logowanie

XxY

rodzicuonet

5 października 2019 wyruszyliśmy w Tatry. Pogoda się trochę zagapiła...

DSC 4015Wyjechaliśmy wcześnie tradycyjnym szlakiem w góry, przez nowo oddany, efektowny odcinek zakopianki. Po drodze Marysia opowiedziała nam o pięknym, drewnianym kościółku w Piątkowej i o brawurowej akcji strażaków, dzięki czemu został uratowany od pożaru.
      Nasz szlak prowadził przez Kuźnice. O tej dzielnicy Zakopanego opowiedziała nam Ola, a Emila dorzuciła kilka ważnych faktów z historii budowy kolejki na Kasprowy Wierch. Na Halę Gąsienicową szliśmy przez Dolinę Jaworzynki. Po drodze wysłuchaliśmy kilku opowieści: Weronika przybliżyła nam historię Tatrzańskiego Parku Narodowego, Adam opowiedział o kozicach i świstakach, a Olaf o tym co robić, a czego nie robić w razie spotkania z niedźwiedziem.

Schronisko w Murowańcu otoczyło nas swym ciepłem i mogliśmy, chociaż przez chwile, pooglądać padający śnieg, ale nie na nasze głowy:) Ze schroniska jeszcze tylko mały skok nad Czarny Staw Gąsienicowy, jedno z najgłębszych i największych jezior w Tatrach. Tam, kiedy odsłoniły się widoki, zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie, a Wiktoria wyjaśniła nam czym różnią się Tatry Wysokie i Zachodnie.

W drodze powrotnej, kiedy schodziliśmy coraz niżej i niżej, śnieg zamieniał się w deszcz. Krótkie postoje urozmaicały nam gawędy naszych przewodników. Oliwia opowiedział nam prawdziwą i tą zmyśloną historię Janosika, a na koniec Wiktoria podsumowała wszystkie opowieści wymieniając pięć największych atrakcji turystycznych Tatr.

Dziękuje pięknie wszystkim wam za doborowe towarzystwo, a Państwu Nauczycielom za fachową opiekę nad młodzieżą. Do zobaczenia na szlaku!

Zainteresowanym zbieraniem punktów do GOT podaje rozpiskę do książeczki: